L O V E M E M O R Y L A N E ⚤
about stuffs links home twitter


Chat me maybe?



Thanks : c r e d i t .


Kesayangan
Thursday 20 August 2015 | 13:36 | 0 comments



Hai awak, yang mengaku sayang kat girlfriend awak tu.

 Saya tahu awak sibuk bekerja, sibuk dengan masalah, sibuk pergi kehulur hilir, berjumpa orang sana sini, kerja lebih masa sebab nak kumpul duit nak kahwin mungkin. Ye saya tahu perancangan awak. Saya tahu niat awak memang bagus, dan saya tahu awak ni penat.

 Tapi saya nak tanya, awak dah cakap hai belum kat kesayangan awak hari ni? At least ucap selamat pagi ke? Ataupun bertanya kesayangan awak how was her day? Belum? Oh yelah, saya lupa. Awak ni memang busy orangnya, dan awak memang memerlukan rehat. Takpe, saya faham. Sebab saya pun tahu, nak hantar text kat kesayangan ni memang memerlukan kudrat yang banyak. Nak hantar satu ayat pun memang berat. Banyak tenaga diperlukan. Sampai sejam nak menaip.

 Ye, saya faham. Takpe, awak berehatlah.

 Dan sementara awak tengah berehat tu, awak bolehlah bayangkan dalam mimpi yang ada jantan jantan lain tengah cuba nak command and conquer hati kesayangan awak tu. Ye, saya tahu awak confident dia setia. Tapi itulah, macam masa mula mula awak kenal dia pun, siapa sangka cinta boleh datang tanpa diduga. Level confident awak tu mungkin sebab awak dah kenal dia lama. Tapi tak apalah, mungkin tak ada perasaan curiga. Tapi confident ke awak kat jantan jantan kat luar tu yang diorang tak akan cuba sedaya-upaya nak rampas kesayangan awak tu?

 Awak, sementara awak tengah bancuh milo panas awak tu sambil makan maggi goreng tengah malam yang tenang begini. Saya nak tanya, awak dah call kesayangan awak ke belum hari ni? Oh belum? Takpe, saya faham, kesayangan awak tentu faham, yang awak ni memang tak suka buang masa, dan awak pun nak topup energy awak yang hilang sebab busy so awak kena duduk.  Chill chill dulu, esok lusa pun boleh call kan? Tapi esok lusa awak tu kadang-kadang boleh jadi seminggu. Awak tak takut ke dalam masa seminggu tu ada jantan jantan yang berani pasang jerat call kesayangan awak malam malam? Yelah, saya tahu kawan, jadi awak rasa tak ada apa apa. Tapi tu kesayangan awak cakap, bukan jantan jantan tu cakap. Awak tak rasa ke jantan jantan kat luar tu mungkin ada agenda nak tarik dan ragut hati kesayangan awak tu? Oh yelah, saya lupa. Trust kena ada, kalau tak buat apa couple dengan kesayangan awak tu, ye dak?

 Jadi sementara awak ni busy, busy dengan hal sendiri, busy dengan dunia, busy dengan pengumpulan duit, awak rasa tak apalah kot letak kesayangan awak tu dibawah jagaan "kawan-kawan" awak. Sebab yelah, penatkan nak dengar kesayangan awak tu meroyan hari-hari. Penat tau nak dengar perempuan membebel sedih sebab tengok anak kucing tepi jalan tak ada mak, nak dengar dia merugut, semua benda tak boleh nak buat, kerja bosan lah, period pain lah. Penat, ye saya tahu penat. So tak apalah, kalau awak rasa awak nak keep calm dan hadap TV sambil minum milo awak tu, saya no hal. Saya faham.

 Tapi awak lupa, a shoulder to cry on will be a dick to ride on.

 Mungkin awak juga lupa, kesayangan awak tu kadang-kadang susah nak tidur malam fikir awak ni betul serius ke dengan dia, ada orang lain tak selain dia, ada orang lain yang buat awak lebih bahagia, ada ke tak orang nak tolong awak kalau kereta rosak tengah jalan, awak macam mana dalam satu hari, dah mandi ke, dah makan ke. Kesayangan awak tu kadang-kadang ada bad day, kerja dia teruk walaupun tak bekerja keras macam awak tapi dia cuba jugak nak jadi busy, bila awak busy dengan kerja, dia pergi buat kerja lain, sebab nak tolong cari duit jugak. Tak nak lah keluar dating asyik makan duit awak je kan. Dia harap jugak ada lah awak ajak luangkan masa bersama, ajak borak ke, makan ais krim sama-sama ke, tapi ada tu jarang sekali kan? Yelah, sebab sebagai kesayangan, dia kena faham. Awak penat. Awak busy. Semua awak awak awak awak awak awak.

 Nanti dua tiga tahun akan datang ke kan, bila akhirnya kerja awak dah maju, dah sukses, dah dapat duit banyak nak mampus, cukup nak kahwin kat PWTC ke, honeymoon kat paris ke kan, awak ajak lah saya lepak mamak. Sebab saya nak tanya, kesayangan awak tu wujud lagi ke tak? Atau dah finally realize yang awak tu bukan tak ada time sangat pun.

 You just don't have time for her.